09.10.2019

De focus op waterstof op de SHK ESSEN 2020

Speciale beursgedeelte helemaal gericht op de energiedragers van de toekomst

Waterstof is een energiedrager met enorm veel potentieel voor het energiesysteem. Het gas kan regeneratief worden geproduceerd en een klein percentage kan zelfs rechtstreeks in de bestaande aardgasinfrastructuur worden geïnjecteerd. Daarnaast kan de ontwikkeling van een infrastructuur voor waterstof zorgen voor tal van nieuwe toepassingsgebieden. Momenteel worden daarvoor technologieën ontwikkeld en doen veel bedrijven onderzoek op dit gebied. De SHK ESSEN, die plaatsvindt van 10 t/m 13 maart 2020, is de ideale gelegenheid om uw innovatieve oplossingen aan potentiële afnemers uit de sanitair-, verwarmings- en klimaatbeheersingsbranche te presenteren. Het nieuwe aanbod wordt ondersteund door figawa (Bundesvereinigung der Firmen im Gas- und Wasserfach) en de vakvereniging SHK Nordrhein-Westfalen. Er is nog aantrekkelijke standruimte voor uw bedrijf beschikbaar.

In de Galeria van de Messe Essen zal alles gaan draaien om het thema ‘Waterstofpraktijk in dialoog’. Hier kunnen aanbieders van innovatieve waterstoftechnologieën rechtstreeks communiceren met geïnteresseerde vakmensen. Hier krijgen bezoekers antwoorden op al hun vragen en worden nieuwe toepassingsmogelijkheden besproken. Met het oog op de toekomst is waterstof zeker een trend, maar voor velen ook een heel nieuw thema. De interesse is groot, net als de behoefte aan informatie erover. De SHK ESSEN is dan ook een aantrekkelijk podium om bedrijven te voorzien in de behoefte aan informatie op het gebied van waterstoftechnologie.

Mogelijkheid tot deelname aan workshops

Tijdens de beurs worden er diverse workshops aangeboden betreffende de waardeketen van waterstoftechnologie. Hierbij worden onder andere de volgende onderwerpen behandeld: waterstofinfrastructuren op wijk- en gebouwniveau, de toepassingsgebieden voor waterstof in de sector voor sanitair, verwarming en klimaatbeheersing, het verbinden van sectoren middels waterstof, voorschriften, toepassingen, apparatuur en componenten, en actualiteiten uit de wetenschap. Exposanten op de SHK ESSEN kunnen, naast het presenteren van hun eigen aanbod, tevens deelnemen aan de workshops, om hun producten en diensten nog beter aan te laten sluiten op de praktijk. De workshops vinden elke beursdag 's ochtends en 's middags plaats. Op vrijdag, de laatste beursdag, is er alleen 's middags een workshops.

Moderne technologie voor de relevante doelgroep

De SHK ESSEN, vakbeurs voor sanitair, verwarming, klimaatbeheersing en digitale gebouwentechniek, trekt elke twee jaar een interessant beroepspubliek naar de Messe Essen. De bezoekers hebben binnen hun bedrijf een grote beslissingsbevoegdheid. Meer dan een kwart van de bezoekers doet een bestelling tijdens de beursdagen en 69% van de bezoekers is bevoegd om in te kopen of hieromtrent beslissingen te nemen.