11.01.2018

Kaartverkoop voor SHK ESSEN 2018 gestart

De kaartverkoop voor de SHK ESSEN 2018 van 6 tot 9 maart in Messe Essen is begonnen: vanaf nu kunnen vakbezoekers op www.shkessen.de kaarten bestellen voor de meest bezochte vakbeurs in Duitsland voor sanitair, verwarming, luchtbehandeling en hernieuwbare energie. Een online-dagkaart kost 19 euro. Jongeren die een beroepsopleiding volgen en scholieren uit Noordrijn-Westfalen krijgen in de aanloop van de beurs hun gratis kaartje via het secretariaat van de SHK NRW. Aan de dagkassa betalen jongeren die een beroepsopleiding volgen, leerlingen en studenten 11 euro. Betalende leden van de vakvereniging SHK NRW krijgen hun kaartje met korting voor 12,50 euro eveneens via het secretariaat van de SHK NRW. 570 exposanten uit 18 landen presenteren op de beurs voor makers hun producten en beursinnovaties. De hoofdthema's zijn onder andere digitale en energie-efficiënte oplossingen voor sanitair, verwarming en luchtbehandeling.

De komende SHK ESSEN vindt voor het eerst op andere achtereenvolgende dagen plaats en begint van dinsdag tot vrijdag in plaats van woensdag tot zaterdag. Zodoende is er meer ruimte voor bezoeken op de werkdagen. Van dinsdag tot donderdag is de SHK ESSEN geopend van 9 tot 18 uur, op vrijdag van 9 tot 16 uur. Naast het kopen van een kaartje kunnen bezoekers op de website van de SHK ESSEN ook hun beursbezoek plannen: zo kunnen bezoekers onder andere exposanten toevoegen aan hun persoonlijke verlanglijstje en online afspraken met hen maken. Met de speciale app van de Messe kunnen de gebruikers dan ter plekke alle informatie oproepen.

Aanbiedingen voor een comfortabele treinreis en voor samenwerkende ambachtelijke bedrijven

Treinreizigers kunnen al vanaf € 49,50 een enkele reis naar de SHK ESSEN kopen. Tips voor voordelige beursaanbiedingen van de Duitse spoorwegen (DB) zijn te vinden op www.shkessen.de. Bovendien bieden Messe Essen en de vakvereniging SHK NRW als ideële verantwoordelijke van de beurs, tegen een vergoeding samenwerkende ambachtelijke bedrijven in Noordrijn-Westfalen en hun medewerkers busritten naar de SHK ESSEN aan met heen- en terugreis. Aanmeldingen worden door Messe Essen tot 12 februari 2018 via het e-mailadres shkessen@messe-essen.de in ontvangst genomen.

Meer informatie: www.shkessen.de