18.07.2019

Toegevoegde waarde voor fabrikanten van sanitair: SHK ESSEN met nieuw programma

Drinkwaterforum met partner figawa, rondleidingen en Benelux-Frankrijk-dag

Van 10 tot en met 13 maart 2020 verandert de SHK ESSEN voor de 28e keer in het toneel voor presentaties over innovatief en aangekondigd badkamerdesign. Kranen, keramiek of badkamermeubels – sanitairobjecten vormen een van de vier hoofdthema's op de vakbeurs. Met name fabrikanten uit de sanitairsector ontmoeten relevante doelgroepen op de SHK ESSEN, zoals installateurs, hotellerie, architecten en ontwerpers. Een aantrekkelijk programma met het nieuwe forum "Trefpunt drinkwater", designrondleidingen en de Benelux- en Frankrijk-dag maken het bezoek aan de beurs tot een must. De SHK ESSEN wordt ondersteund door stevige en nieuwe branchepartners met een groot netwerk.

Een zwaartepunt op de SHK ESSEN zijn sanitairobjecten en sanitairinstallaties. In de vier hallen treffen bezoekers actueel badkamerdesign aan en alle relevante sanitairproducten van fabrikanten uit Duitsland en andere Europese landen, zoals Italië, Spanje, Frankrijk en Oostenrijk. Daarbij bereiken de exposanten hun belangrijkste doelgroepen: op de eerdere SHK ESSEN was ruim 54 procent van de bezoekers afkomstig uit de installatiesector voor sanitair. Met de in Duitsland grootste vakvereniging SHK Nordrhein-Westfalen heeft de SHK ESSEN een competente ideële ambassadeur aan haar zijde.

Nieuw: trefpunt drinkwater

Politieke en technische vereisten stellen ondernemingen en fabrikanten van installaties voor watermeting, -winning, -zuivering en
-gebruik voor nieuwe uitdagingen. De SHK ESSEN heeft de explosieve kracht van de drinkwaterthematiek herkend en presenteert tijdens haar volgende editie voor het eerst het forum "Trefpunt drinkwater". Daarvoor heeft deze een stevige partner kunnen aantrekken. In samenwerking met de figawa (Duitse vereniging van bedrijven in de gas- en waterbranche) krijgen spelers in de waterbranche een volledig communicatie- en informatieplatform dat bestaat uit het exclusieve expo-segment en de daar aanwezige Speakers' Corner. De focus ligt op de nieuwste ontwikkelingen en trends uit de water- en afvalwaterhuishouding, met name kwaliteits- en veiligheidsstandaarden, de vakkundige uitvoering van putdelvingswerkzaamheden, evenals marktontwikkelingen en veranderingen in de politieke randvoorwaarden.

Volker Meyer, hoofdbedrijfsleider van de figawa, bevestigt: "De SHK ESSEN is precies het juiste platform voor de bedrijven van figawa om een gesprek aan te gaan met het ambacht. Het is namelijk de taak van de industrie en het ambacht om de hygiënische kwaliteit van het drinkwater, waarbij vanwege externe invloeden, zoals de klimaatverandering, vraagtekens worden geplaatst, nu en in de toekomst samen te waarborgen!"

Rondleidingen voor architecten, ontwerpers en opdrachtgevers

Architecten en ontwerpers, maar ook opdrachtgevers en de huisvestingssector vormen een zeer groot deel van de bezoekers. Speciaal voor deze bezoekersdoelgroepen en andere – bijvoorbeeld de hotellerie – biedt de SHK ESSEN meerdere keren per dag rondleidingen aan, waarin de meest recente designtrends, producten en technologieën onder de aandacht worden gebracht.

Norbert Eikelmann, verkoopleider Duitsland/Oostenrijk bij VitrA Bad: "De SHK ESSEN is in West-Duitsland en de Benelux voor ons een zeer belangrijke beurs. Hier ontmoeten we ook de installateurs die onze producten inbouwen, onze partners in de vakgroothandel alsmede architecten en ontwerpers, en vertegenwoordigers van de hotelbranche die met name belangstelling hebben voor oplossingsgerichte producten en designonderwerpen. Het is ons zeer welkom dat de Messe Essen het bezoekersprogramma in die richting versterkt."

De focus op buurlanden Benelux en Frankrijk

De centrale en verkeerstechnisch gunstige ligging van de Messe Essen trekt vele bezoekers uit de Benelux en Frankrijk aan. De eerste beursdag, dinsdag 10 maart, zal daarom geheel in het teken staan van deze buurlanden met netwerken en een uitgebreid programma.

Meer informatie en aanmelding voor stands onder: www.shkessen.de